Wspólny projekt Top Gear i Castrol najlepszą europejską akcją medialną

150x110

30 września w Krakowie odbył się finał międzynarodowego konkursu „Non-Traditional Advertising Awards Competition”, w którym projekt „TopGear Communist Challenge" zajął pierwsze miejsce! Projekt był nierozerwalnie połączony  z akcją Castrol Professional Academy!

Prestiżowa nagroda ma na celu zaprezentowanie prasy drukowanej jako doskonałego nośnika kampanii reklamowych. Organizatorem konkursu jest INMA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingu Gazet Codziennych) we współpracy ze Związkiem Kontroli Dystrybucji Prasy i spółką Polskie Badania Czytelnictwa. Nagrodę za najbardziej nowatorską i kreatywną kampanię otrzymała w tym roku redakcja polskiej edycji magazynu Top Gear za projekt „TopGear Communist Challenge". Partnerami akcji byli: Castrol/BP, Bosch i Motointegrator.

Idea przedsięwzięcia powstała wcześnie,  ale dopiero rozpoczęcie współpracy z głównym partnerem – firmą Castrol – zaowocowało realizacją projektu. TG CC tak naprawdę rozpoczął się podczas finału Castrol Professional Academy, gdzie wyłoniono 3 najlepsze ekipy uczniów szkół samochodowych, chłopcy otrzymali od organizatorów „dodatkowe” zadanie. Do każdej drużyny przydzielone zostały samochody z epoki PRL. Były to: Polonez 1500, Fiat 126p, Wartburg, Skoda 120L oraz Dacia 1310p. Młodzi mechanicy mieli za zadanie usprawnić auta tak, aby były w stanie pokonać 1000-kilometrową podróż po wschodniej Polsce.  W okresie 4-8 lipca auta odwiedziły Łódź, Krosno, Chełm i Lublin, gdzie redakcja spotykała z fanami motoryzacji. Ostatniego dnia redaktorzy sprawdzili, jak auta z epoki PRL wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami produkowanymi w tych samych fabrykach – Chevrolet Aveo, Fiat Panda, Opel Corsa, Skoda Yeti i Dacia Duster. Relacje z postępu naprawy aut i finału na torze dostępne były w kolejnych wydaniach TG oraz na profilu Facebook.

Za komunikację Castrol Professional Academy i Communist Challenge odpowiadały odpowiednio agencje StoryGroup i Principle.